Doorgaan naar artikel

Fendt belangrijkste ‘fruittrekker’

Op de Nederlandse fruitbedrijven blijkt Fendt het belangrijkste tractormerk.

Ruim 10 procent van de Nederlandse fruittelers wil een andere trekker. Dat blijkt uit onderzoek van Agridirect. Dit jaar bereikt dit merk Fendt een aandeel van 30,1 procent. New Holland volgt op een tweede positie met 21,1 procent.

Herstel

Na een daling in 2014 hebben dit jaar weer meer Nederlandse fruittelers plannen om te investeren in een tractor. 10,4 procent van hen geeft aan te willen investeren in een nieuwe, dan wel tweedehands trekker.

Tijdens een telefonische inventarisatie in juli en augustus van dit jaar hebben 700 Nederlandse fruittelers (vanaf 2 hectare) vragen beantwoord over onder meer hun bedrijfsactiviteiten en de toekomst- en investeringsplannen.

Tweedehands of nieuw

In het afgelopen jaar is te zien dat zowel de belangstelling voor een nieuwe als een tweedehands tractor toeneemt. 7,2 procent van de Nederlandse fruittelers heeft plannen om een nieuwe tractor aan te schaffen, 3,2 procenten geeft de voorkeur aan een tweedehands tractor. In 2014 had 4,1 procent plannen om in een nieuwe tractor en 1,7 procenten in een tweedehands trekker te investeren.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin