Doorgaan naar artikel

€ 172 miljoen voor EU-promotie landbouwproducten

De Europese Commissie trekt € 172,5 miljoen uit om landbouwproducten uit de EU aan te prijzen binnen en buiten Europa.

Rond € 36 miljoen wordt uitgetrokken voor 18 Italiaanse projecten. Vanuit Nederland is 1 nationaal project goedgekeurd: een project van Bionext onder de noemer “Bio, lekker voor je”, waarvoor de Europese Commissie maximaal bijna € 840.000 uittrekt.

Samenwerking met andere landen

Daarnaast doet Bionext mee aan een Europees project samen met Italië, dat zich richt op de promotie van biologische producten in Frankrijk, Duitsland en Italië (subsidie € 6,4 miljoen).

Het Nederlands Voorlichtingsbureau voor Melk en Zuivelproducten sluit aan bij een internationaal project in samenwerking met België, Denemarken, Frankrijk en Ierland. Dat project richt zich op zuivelproducten (uitgezonderd kaas). De Europese Commissie trekt daarvoor maximaal € 9,9 miljoen uit.

In totaal krijgen projecten uit 19 lidstaten steun.

De Europese campagne richt zich de komende jaren onder andere op zuivel, olijven, en groenten en fruit.

Van de 58 ondersteunde nationale en 21 ondersteunde internationale programma’s zijn er 48 gericht op landen buiten de Europese Unie.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin