Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

‘Duwtje in de rug’

Supermarkten denken mee om de afzet van groente en fruit te verhogen.

Laatst geüpdatet:

Foto: Canva

Foto: Canva

Supermarkten denken mee om de afzet van groente en fruit te verhogen.

“Nudging”, knikt Gert Mulder van GroentenFruit Huis. Een goed Nederlands woord bestaat eigenlijk niet. ‘Duwtje’, komt volgens hem het dichtst in de buurt. De marketingmethode lijkt veelbelovend om de consument meer groente te laten eten. Want laten we eerlijk zijn: in weerwil van alle klimaatdoelen, obesitasverhalen en vleeskritiek lukt het maar niet om de consument écht aan de groente te krijgen.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers