Doorgaan naar artikel

Del Monte schroeft tomatenafzet terug

Multinational Fresh Del Monte (niet te verwarren met de blikverwerker Del Monte) zag de omzet in verse tomaten in het tweede kwartaal fors dalen.

Het bedrijf heeft de activiteiten in dit segment op vooral de Amerikaanse markt terug gebracht. De tomatenomzet daalde 30 procent, door een 18 procent lager volume, een gevolg van een herstructureringsprogramma. Het bedrijf heeft steeds meer de fruitsalades nodig voor een winstgevende groei. Dat segment groeide in het eerste kwartaal als enig onderdeel. Alle onverwerkte producten: bananen, meloenen, ananas en niet-tropisch fruit liet een omzetdaling zien. De totale kwartaalomzet daalde 7,6 procent naar iets minder dan een miljard dollar. Circa 20 procent haalt het van de Europese markt.

De nettowinst (58 miljoen dollar) groeide door een scherpe kostenreductie in het afgelopen jaar. Het bedrijf is daarom tevreden over het tweede kwartaal.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin