Boodschappen doen: nu nog vooral ‘ouderwets’ met een karretje door de supermarkt.
Gelukkig treffen we tegenwoordig steeds vaker kleinfruit aan in het schap. De consument kent de verschillende soorten bessen en frambozen daardoor steeds beter. Die eerste aankoop en hoe die aan de verwachting voldoet qua smaak en kwaliteit, is belangrijk voor de herhalingsaankoop.
Werken aan smaakvolle rassen
Voor de veredelaars die de rassen van de toekomst veredelen een mooie uitdaging om vooral te werken aan smaakvolle rassen. Dat terwijl vanuit teelttechnisch oogpunt ook resistenties tegen ziekten en plagen belangrijke factoren zijn om te verbeteren. Het hele traject, van rasontwikkeling tot oogst en uiteindelijke consumptie, kan daarmee worden geoptimaliseerd.
Niks voelen, ruiken of proeven bij kopen vanaf een scherm
Steeds vaker worden de dagelijks benodigde levensmiddelen vanaf een scherm gekozen en voor de deur afgeleverd. En dan wordt ook nog onthouden wat je ‘vaak’ gebruikt om dat de volgende keer opnieuw te kunnen ‘aanvinken’. De vraag is dan hoe je je producten presenteert zodat ze vanaf dat scherm er aantrekkelijk genoeg uitzien. Niks voelen, ruiken of proeven. Wel informatie over bijvoorbeeld hoeveelheid, prijs en herkomst en daarnaast een afbeelding van het product. Hoe gaan we daar als producenten van kleinfruit mee om? Hoe wordt bepaald of en hoe een supermarktketen jouw producten naar voren laat komen op het scherm?
Recepten met kleinfruit aanbieden
Online winkelen biedt ook nieuwe kansen aan communicatiemogelijkheden. Nu alle ingrediënten voor een gerecht in één keer besteld kunnen worden, is het bijvoorbeeld de kunst om zoveel mogelijk recepten met kleinfruit aan te bieden. Immers, naast dat bessen en frambozen vers erg lekker (en gezond) zijn, kun je er ook de lekkerste taarten van bakken en toetjes mee versieren.