Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Consumentgericht tomaten verkopen

Een consistente goede smaak leveren. Dat blijft belangrijk als basis voor de verkoop van tomaten, zo blijkt tijdens een Global Tomato Congres.
Smaak blijft voor iedereen het belangrijkste aankoop-criterium voor snacktomaatjes. Foto’s: Peter Visser

Smaak blijft voor iedereen het belangrijkste aankoop-criterium voor snacktomaatjes. Foto’s: Peter Visser

Een consistente goede smaak leveren. Dat blijft belangrijk als basis voor de verkoop van tomaten, zo blijkt tijdens een Global Tomato Congres. Waarbij het vanuit de consument denken helpt om die met het juiste product en verpakking te verleiden tot meer aankopen.

De consumptiehoeveelheid van groenten heeft niet echt geleden onder de ruwweg 36% waarmee groenteprijzen zijn gestegen vanaf 2021. Wel is te zien dat wereldwijd de jaarlijkse productiegroei van 0,7% bij tomaat wat achterblijft bij veel andere groenten. Verder is er een heel langzaam afnemende groenteproductie in de EU waar te nemen, wat verband houdt met de vergrijzing waarbij er minder gegeten wordt.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers