Bonduelle haalde in het boekjaar tot 30 juni een nettowinst van € 57,1 miljoen, dat is 4,6% meer dan een jaar eerder.
De vergelijkbare omzet nam met 2,7% af naar € 2,779 miljard. Bonduelle kon met name bij versverpakkingen in het laatste kwartaal van het boekjaar profiteren van versoepeling van de coronabeperkingen in veel landen.
Hamsteren en tekorten
De omzetcijfers in Europa zijn vertekend doordat in de laatste kwartalen van het voorafgaande boekjaar veel houdbare producten werden gehamsterd alsmede door tekorten door de tegengevallen oogst in 2020, tekent het Franse bedrijf aan. “Dat maskeert de opmerkelijke opmars van het merk Cassegrain en het merk Bonduelle bij diepvries.”
In Noord-Amerika is sprake van een solide groei bij de versproducten voor directe consumptie. Het bedrijf gaat de toekomst van de divisie Bonduelle Americas Long Life, goed voor € 600 miljoen aan omzet, onder de loep nemen. Die divisie maakt groente en fruit in blik en diepvries die hoofdzakelijk geleverd worden aan supermarkten. Verkoop van die Amerikaanse tak behoort daarbij nadrukkelijk tot de opties.