Doorgaan naar artikel

‘Betuwe sterker neerzetten na groei fruittoerisme’

Het fruittoerisme groeit. Reden voor het Regionaal Bureau Toerisme het merk Betuwe meer uit te dragen.

De groei van het fruittoerisme is in de kersentijd vooral goed zichtbaar. Steeds vaker stoppen bussen met Aziatische toeristen bij teeltbedrijven om mandjes kersen te plukken. Afgelopen weekend was dat het geval bij de Kersentuin in Zoelmond waar Vietnamese toeristen het fruit kwamen plukken. Regelmatig is dat ook het geval bij Boomgaard d’n Kerkewaerdt in Wadenoijen. Ook trokken de Open Kersendagen op dit bedrijf vorige week 2 keer zoveel bezoekers als het jaar ervoor.

Volgens directeur Richard de Bruin van het Regionaal Bureau Toerisme wordt Rivierenland steeds meer de plek waar je niet omheen kunt om fruit te halen en te beleven. “We willen het merk Betuwe ook veel nadrukkelijker op de kaart zetten.” Hij zegt dat in de lokale krant Zakengids voor West-Betuwe.

Fruitbedrijven spelen in op de belangstelling van toeristen. Zo is Fruitpark Ochten uitgebreid met een hotel en spa.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin