Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Beter verdienmodel duurzame producten komt niet vanzelf

Een beter verdienmodel voor duurzame voedingsmiddelen komt niet vanzelf. Het is geen kwestie van simpelweg een hogere prijs vragen, maar begint met het bieden van meerwaarde.
Pierre Berntsen, directeur Agarische bedrijven van ABN Amro. - Foto: Jan Willem Schouten

Pierre Berntsen, directeur Agarische bedrijven van ABN Amro. – Foto: Jan Willem Schouten

Een beter verdienmodel voor duurzame voedingsmiddelen komt niet vanzelf. Het is geen kwestie van simpelweg een hogere prijs vragen, maar begint met het bieden van meerwaarde.

De meerwaarde van duurzame producten moet duidelijk zijn voor alle partijen in de keten tot en met de consument. Het begint met de vraag wat duurzaam eigenlijk inhoudt. Duurzamer produceren is op zich geen punt van discussie. Maar wel de vervolgvraag wie de meerkosten gaat betalen. Dergelijke vragen kwamen aan de orde tijdens een bijeenkomst van ABN Amro: ’Van verliesmodel naar verdienmodel’.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers