Bayer CropScience en Kom in de Kas hebben vandaag een sponsorovereenkomst getekend. Het gewasbeschermingsmiddelenbedrijf wordt dit jaar hoofsponsor naast Rabobank en Interpolis, met als inzet een langduriger samenwerking.
Bayer wil met het aangaan van deze overeenkomst een concrete bijdrage leveren aan het imago van de Nederlandse glastuinbouw. Het landelijk bestuur van Kom in de Kas ziet het instappen van het bedrijf als een mooie bijdrage aan het gesprek dat de tuinbouw met de consument aangaat over nut en noodzaak van gewasbescherming.
Kom in de Kas – dit jaar vanwege Pasen in het tweede weekeinde van april – wordt financieel al sinds de jaren 70 van de vorige eeuw voornamelijk gedragen door de telers zelf. De vrijwillige inzet van de deelnemende bedrijven maakt het jaarlijkse publieksevenement mogelijk. Daarnaast steunen de glasgroentetelersverenigingen verenigd in de Dutch Produce Association en de siertelers via FloraHolland het evenement. Extra sponsoring is nodig door het opheffen van het Productschap Tuinbouw.