Onlinewinkelier Amazon biedt kleine ambachtelijke fabrikanten van voedingswaren, zoals fruitverkopende tuinders, in Frankrijk een platform om hun producten te verkopen.
Amazon heeft daartoe een speciale rubriek Boutique des producteurs op zijn Franse site ingericht.
Het aanbod aan speciaalwaren omvat in eerste instantie zo’n 200 producten die speciaal gericht zijn op de komende feestperiode: aparte vleessoorten, honing van Maison des Abeilles, luxe én dus dure foie gras of even luxe jam of confiture.
Aparte etalage
“Een aantal van die leveranciers werkt al langer met ons, maar we bieden ze nu een aparte etalage,” zegt Patrick Labarre, directeur van de marktplaats van Amazon.fr, het platform waar ‘derden’ hun waren via de internetgigant aan kunnen bieden.
“Het midden- en kleinbedrijf is nog niet erg actief op internet. Minder dan 1 op de 8 heeft een online-winkel, Frankrijk staat daarmee pas op de 13e plaats in Europa. Wij bieden deze fabrikanten van voeding en dranken nu de kans om in één keer een groot publiek te bereiken.”