Doorgaan naar artikel

Aldi: wij kopen op het laatst groente in

Nederlandse Aldi-winkels werken met dagverse marktprijzen, maar adverteren daar niet mee in de folder.

De prijsvechter heeft in haar folder foto’s van kistjes trostomaten, broccoli, witlof, paprika of courgette, maar zonder prijs. Klanten kunnen pas in de winkel prijzen voor groente en fruit lezen. Aldi schrijft daarover ter verklaring: “Om een zo laag mogelijke prijs voor de beste kwaliteit groente te bieden, koopt Aldi op het laatste moment in en zijn de actuele prijzen pas in de winkel bekend.”

Aldi zegt op deze manier klanten te willen uitleggen hoe de prijsstrategie van de keten werkt. Doordat het drukken van de folder twee weken in beslag neemt, is de actieprijs lastig vast te stellen zo lang van tevoren. Dat beleid is niet veranderd stelt Aldi. In regionale dagbladen adverteert Aldi wel met prijzen voor groente en fruit.

Supermarktdeskundige Gerard Rutte noemt het opmerkelijk. “Zo’n keten kan echt niet op de veiling inkopen. Die hebben contracten en beschikbaarheid nodig. Ik denk ook dat ze niet de prijzen aan concurrenten bekend willen maken.”

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin