Doorgaan naar artikel

Aldi verbreedt AGF-schap en test streekproduct

Aldi is begonnen aan het vernieuwen van winkels. De komende maand openen vernieuwde winkels met een uitgebreide AGF-afdeling.

In het vernieuwde winkelconcept staat vers centraal en kiest de winkelketen voor een nieuwe winkelinrichting.

Los van deze uitbreiding van de AGF-afdeling test Aldi in Overijssel de verkoop van streekproducten, zoals de dipschotel met vergeten groenten uit de Noordoostpolder. Het streekassortiment is duurzaam en herkenbaar aan de regio verbonden. Als deze proef slaagt, wil Aldi ook buiten Overijssel deze producten aan de man brengen.

‘Koploper kringlooplandbouw’

Het is een project dat samen met provincie Overijssel is gestart. Hester Maij, gedeputeerde in de provincie Overijssel: “Nederland wil zich ontwikkelen tot koploper in kringlooplandbouw. In Overijssel laten we zien hoe: door samenwerking tussen supermarkt, boer én overheid. Boeren, supermarkten en overheid kunnen samen zorgen voor verandering. Het Streekproduct van Aldi is daar een prachtig voorbeeld van. Ik hoop dat meer supermarkten dit voorbeeld gaan volgen.”

‘Teler bereikt consument’

Aldi wil met de introductie van de streekproducten haar lokale betrokkenheid tonen. Nadie Winde, manager Corporate Responsibility: “Met dit mooie assortiment streekproducten bieden we telers en boeren een podium, zodat zij de consument met hun eigen verhaal kunnen bereiken. Ook dragen wij zo bij aan de verdere verduurzaming van de voedselketen.”

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin