Doorgaan naar artikel

AH: test onverpakte groente succes

AH gaat de verkoop van onverpakte groente breder uitrollen. De test eerder dit jaar verliep gunstig.

Vanaf heden biedt Albert Heijn de zoete rode puntpaprika’s, alle losse paprika’s en bospeen zonder plastic verpakking aan in de winkels. In de loop van 2019 volgen bleekselderij, spitskool, biologische courgettes en de Nederlandse biologische komkommers, rode paprika’s en aubergines.

De test in maart met onverpakte groente bij AH filiaal in Hoofddorp is succesvol verlopen en wordt breder uitgerold. - Foto: Ton van der Scheer

De test in maart met onverpakte groente bij AH filiaal in Hoofddorp is succesvol verlopen en wordt breder uitgerold. – Foto: Ton van der Scheer

Kwaliteit en houdbaarheid

De test in Hoofddorp was belangrijk om te zien wat de invloed op de kwaliteit was op groente en fruit zonder plastic. “We willen het gebruik van plastic verminderen, maar dat mag niet ten koste gaan van de kwaliteit van onze producten. Tegelijk willen we voedselverspilling voorkomen. Dat plaatst ons soms voor dilemma’s”, aldus Constantijn Ninck Blok, directeur vers van Albert Heijn. De in steeds meer AH-supers aanwezige dry mist-installatie blijkt de houdbaarheid ook zonder verpakking toch op peil te kunnen houden.

25% minder verpakkingsmateriaal

Met het uitbannen van de verpakkingen om genoemde producten zou AH op jaarbasis 20.000 kilo plastic uitsparen. De retailer heeft de ambitie in 2025 een kwart minder verpakkingsmateriaal te gebruiken.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin