Groenten & Fruit Actueel
||

AH pakt AGF-concept aan

Albert Heijn komt met een vernieuwde AGF-afdeling, waarin vier nieuwe pijlers zijn opgenomen die de afdeling meer body moeten geven.

Albert Heijn komt met een vernieuwde AGF-afdeling, waarin vier nieuwe pijlers zijn opgenomen die de afdeling meer body moeten geven.

Dat meldt Distrifood. Het nieuwe concept rust op vier pijlers, zegt category manager Erik Vorenkamp in Ahá, het magazine van Albert Heijn. “Verleidelijke overvloed, veel voor weinig, echt smaakt het best en verrassende variatie”, zijn volgens Vorenkamp de vier pijlers.

Met ‘verleidelijke overvloed’ doelt hij op de manier van presenteren. Het product speelt de hoofdrol en de inventaris moet daarbij ondergeschikt zijn. “Van hol naar bol noemen we dat. Een belangrijke rol is hierbij weggelegd voor de medewerkers. Zij zijn zichtbaar aanwezig, vullen voortdurend de producten aan en bewaken de kwaliteit.”

Onder de noemer ‘echt smaakt het best’ wordt het assortiment uitgebreid met verschillende AH Excellent-producten. “En we gaan veel meer met onze klanten communiceren over smaak. Op nieuwe verpakkingen komen teksten over de smaak van het product. Zo staat bij appels de aanduiding ‘zoet, met een stevige bite’. Misschien kunnen we mensen hiermee op het idee brengen om eens een andere appelsoort te kiezen.”

De communicatie zal ook meer dan ooit gericht zijn op Nederlandse producten. Daarnaast worden klanten meer betrokken bij de seizoenen. “Als de appels net van de boom vallen,smaken ze het lekkerst”, zegt Vorenkamp. “Zo willen we elk seizoen gaan vieren, met in totaal ruim 130 seizoensproducten.”

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers