Doorgaan naar artikel

AH begrijpt ophef in België niet

Albert Heijn begrijpt de ophef over haar prijsbeleid in België niet. Het bedrijf heeft ook geen idee waarom de boerenbonden opeens tegen AH in het geweer zijn gekomen.

Dat stelt topman Corné Mulders van AH België in het economische dagblad De Tijd na een gesprek met Vlaams minister-president Kris Peeters. Peeters had om dat onderhoud gevraagd om opheldering te vragen over de lage prijzen van AH. Volgens de boerenbonden ‘verspreiden’ die lage prijzen zich snel waardoor de positie van boeren en tuinders ondermijnd zou worden. Mulders: ”Dat wij nu met onze negentien winkels de hele Belgische markt op zijn kop zouden zetten, vind ik wel veel eer”.

AH koopt ook op ruime schaal producten in van de Belgische landbouw, benadrukt Mulders in De Tijd: ”Wij hebben meer dan honderd Belgische leveranciers. We hadden er al toen we nog niet in België zaten.” Zo komt een kwart van alle Jonagold-appels die AH niet alleen in België maar ook in haar Nederlandse filialen verkoopt uit Sint-Truiden. ”We hebben achttien producten op basis van Belgisch rundvlees aan ons assortiment toegevoegd, en die beginnen we nu ook in Nederland te verkopen.”

Mulders heeft we;toegezegd dat AH de Belgische gedragscode voor de relatie tussen winkelbedrijven en hun leveranciers zal bestuderen en zo mogelijk ook zal ondertekenen maar wijst er wel op dat die code veel lijkt op de Europese gedragscode waar AH zal al lang aan houdt.

Share this

Afbeelding
Ruud Peijs

correspondent in Groot-Brittannië, Ierland en Frankrijk

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin