Doorgaan naar artikel

ABN: verse groente duurder verkopen

De Nederlandse groentesector moet versheid inzetten voor promotie op de Duitse markt.

Nederlandse partijen kunnen versheid claimen door consumenten te informeren en houdbaarheids- en oogstdata te laten vergelijken. Daarbij kan de versheid in de prijs worden opgenomen. De prijs gaat omhoog als de groente verser is en omlaag als de groente minder lang houdbaar is. Dat schrijft Bernd Feenstra, sectormanager plantaardige sectoren in het ABN Amro-blad Agrarisch Nieuws. “De Duitse groentemarkt is verzadigd met een sterke voorkeur voor regionaal product. Naast lokale productie is een logische strategie voor Nederlandse ondernemers daarom marktaandeel winnen ten opzichte van concurrerende productielanden. Prikkel de Duitse consument met een boodschap die de concurrent niet kan waarmaken. Ik adviseer om versheid van Hollandse groenten op één te zetten.” De focus op versheid maakt je als leverancier ook gelijk duurzaam, stelt hij. “Bewaren van groenten kost energie en van verse producten gooi je minder weg. Met de meest verse groente kun je dus ook de meest duurzame groenten claimen.”

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin