Handelsbedrijf Aartsenfruit is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Hillenraad 100. De 62ste plek van de fruithandelaar met vestigingen in Breda, Venlo en Sint Katelijne Waver weerspiegelt de bredere basis van de voorheen veel meer op glastuinbouw gerichte lijst.
Waarom Aartsenfruit niet eerder in de lijst voorkwam, wordt uitgelegd in het juryrapport. “Enerzijds kijken we zelf inmiddels breder dan louter glastuinbouwproducten, anderzijds is fruit erg ‘hot’.”
Indrukwekkend zijn volgens de jury de prestaties van Aartsenfruit in Azië. Daar is een sterke omzetstijging genoteerd. En dat terwijl het verkoopkantoor in Hong Kong pas vier jaar actief is. In alles oogt Aartensfruit modern en eigentijds, tot en met het fraaie magazine ‘Refresh’.
De hoogste nieuwkomer in de Hillenraad 100 heeft volgens het juryrapport zonder meer de aardigste tagline van allemaal: ‘Als het om vers gaat, gaat Aartsenfruit het verst van allemaal’. “Aartsenfruit wil inderdaad het verst gaan in service, kwaliteit en klanttevredenheid. Het duurde even, maar het bedrijf is een absolute aanwinst voor deze lijst.”