De derde dinsdag van april staat traditioneel in het teken van de opening van het aardbeienseizoen. Om dit te benadrukken brengen de aardbeientelers van het Hollandse Aardbeien-initiatief morgen – op dinsdag 21 april- het ‘A-team’ op de been.
Een team van Hollandse aardbeientelers bezoeken winkeliers. Degenen die Hollandse aardbeien verkopen, krijgen een beloning. Onder de consumenten die een #sweetselfie maken, worden heerlijke Hollandse aardbeien verloot.
A-team
Op 21 april gaan Hollandse aardbeientelers als het A-team op zoek naar verkooppunten waar hun Hollandse aardbeien te krijgen zijn.. Winkeliers die Hollandse aardbeien verkopen, ontvangen bij het bezoek van een A-team een ‘vriend van de Hollandse aardbeien’-poster en een vermelding op de website hollandseaardbeien.nl.
Consumenten kunnen zich aansluiten bij het A-team om zoveel mogelijk verkooppunten in kaart te brengen. Dat kan door een selfie te maken op verkooppunten met Nederlandse aardbeien, en deze foto te posten op Facebook (op de pagina Hollandse Aardbeien, onder vermelding van naam en plaats van het verkooppunt en onder vermelding van #sweetselfie Zie je Hollandse aardbeien liggen? Posten via Twitter kan op ook (@aardbeiweetjes en #sweetselfie). De verkooppunten krijgen een eervolle vermelding op de website: www.hollandseaardbeien.nl. Onder iedereen die zich aansluit bij het A-team en een foto instuurt, worden enkele kisten verse aardbeien verloot.
Fruitmasters opent seizoen groots
Fruitmasters in Geldermalsen greep afgelopen zaterdag al de kans om Hollandse aardbeien onder de aandacht van de consument te brengen. De 31.515 deelnemers aan de Rode Kruis Bloesemtocht in de Betuwe –voor de 23ste keer georganiseerd met start en finish op het veilingterrein- konden zich na de wandeltocht tegoed doen aan verse aardbeien met slagroom. Daarnaast werden er maar liefst 15.000 doosjes verse Hollandse aardbeien verkocht.
Klik hier voor een film van deze druk bezochte happening.