Om een sterk merk ook sterk te houden, investeert Looye Kwekerijen in een nieuwe campagne.
Je hoeft natuurlijk niet per se in de rust van de WK-finale te zitten met je commercial. Er zappen ook zat mensen langs Discovery Channel. Daar althans zagen wij zomaar ineens de Honingtomaatjes van Looye langs komen.
Honingtomaat als kunstwerk
Dat spotje maakt een paar dingen duidelijk. Ten eerste dat de Honingtomaat een sterk merk is. Ten tweede dat het geen vanzelfsprekendheid is dat het ook een sterk merk blijft: zoiets vergt onderhoud, zelfs als er een tv-spotje voor nodig is. Ten derde dat sinds de lancering alweer zo’n 10 jaar geleden, toen nog exclusief bij de groentespeciaalzaak, nu juist de grootste Nederlandse supermarkt graag zijn naam aan dit merk verbindt.
Tot slot maakt het duidelijk dat het een tomatenteler geen windeieren legt om zich te richten op ‘duur’ publiek, dat geld over heeft voor een tomaat die van buiten de perfectie van een kunstwerk benadert en van binnen staat voor een en al genot.
Ook via ‘influencers’ en social media
Behalve op Discovery kan het spotje ook zomaar langskomen bij Eurosport, National Geographic, Animal Planet, Comedy Central en natuurlijk 24Kitchen. En getuige dit bericht op nederlandsmedianieuws.nl kun je er ook buiten de deur tegenaan lopen, of via zogeheten influencers en natuurlijk social media.