Doorgaan naar artikel

Duitse super zoekt regiogroente

Het kopen van regioproducten is voor ruim 60 procent van de klanten van het Noord-Duitse grootwinkelbedrijf Coop reden om boodschappen te doen bij winkels van dit bedrijf. Reden voor Coop om hard te zoeken naar meer van dat schaarse goed.

Van alle klanten van de door Coop beleverde winkelketens Sky en Plaza is 76 procent tevreden met het aanbod aan regionale groente en fruit. Dat zegt Gerd Müller van Coop. Müller sprak vorige week op het Duitse Groente en Fruit Congres in Düsseldorf. Hij gaf er aan dat het regioproduct door de kortere logistieke lijnen doorgaans verser in de winkel ligt dan importproduct uit bijvoorbeeld Nederland.



Het vinden van voldoende product voor het regiomerk ‘Unser Norden’ (ons Noorden) is nog wel een knelpunt. “We kunnen nu 40 tot maximaal 60 procent van onze verse groente inkopen in de drie grote noordelijke deelstaten Niedersachsen, Schleswig-Holstein en Vorpommern-Mecklenburg.”



Tomaten koopt Coop in bij het tomatenbedrijf van de Noord-Duitse groothandelaar Godeland in Hemmingstedt. “Dat grootschalige tomatenproject hebben we ook gesteund bij de totstandkoming”, aldus Müller. Maar daarnaast moet ook nog steeds uit Holland en Spanje worden geïmporteerd.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin