Telers Anton van Gennip en Jo Verkuijlen figureren in de momenteel lopende tv-commercial van Albert Heijn met als motto ‘Proef de Lente’. Naast Van Gennip en Verkuijlen komen asperges en aardbeien prominent in beeld.
“Bedankt jongens”, zegt de wellicht bekendste supermarktmanager van Nederland in de tv-commercial ‘Proef de Lente’ van Albert Heijn. Harry Piekema heeft het tegen Anton van Gennip uit Sint Oedenrode en Jo Verkuijlen uit Heeswijk Dinther die in de commercial hun aardbeien en asperges aanprijzen. Piekema fungeert al sinds 2004 als supermarktmanager in de commercials van Albert Heijn. De commercial gaat zo’n twee weken lopen.
Anton van Gennip over zijn bevindingen: “Afgelopen zondag is de commercial voor het eerst op tv geweest. Ik ben door de opnames een ervaring rijker. Het kost wel veel tijd, want ik schat dat ik er zo’n twee dagen mee bezig ben geweest. De beelden zijn deels gemaakt op ons bedrijf en daarnaast nog in een winkel van Albert Heijn in Baarn. Er worden meerdere varianten opgenomen en daaruit wordt dan de uiteindelijke commercial samengesteld.
Het is ook ongelooflijk dat zo’n tachtig tot negentig mensen bij het opnemen van zo’n commercial betrokken zijn. Dan gaat het om de beelden, het geluid, de belichting en alles wat er verder bij komt kijken. Verder word je in de watten gelegd, want je wordt als een filmster behandeld. Het vroor op de dag van de opnames op ons bedrijf nog 2 graden en ik stond daar buiten in mijn T-shirt met bodywarmer. Maar meteen na een ‘take’ krijg je weer extra warme kleren aangereikt. Echt leuk om dit een keer te hebben meegemaakt!”
Bekijk de commercial.