Doorgaan naar artikel

Contact teler en arbeidsmigrant verbeteren met app

Beter communiceren met buitenlandse werknemers kan met een nieuwe app die de Werkgeverslijn Land— en Tuinbouw in de steigers heeft staan.

Hoe communiceren telers nu met hun arbeidsmigranten? Bij het lanceren van hun app voor verbetering van die communicatie, onderzoekt, onderzoeken de mensen van Werkgeverslijn Land- en Tuinbouw de stand van zaken.

Gaat het nog via flyer en folders in de talen van de landen van herkomst? Of via websites en e-mail? En al voor de arbeidsmigranten hun land verlaten of pas als ze op het bedrijf van de teler arriveren?

En als ze er eenmaal zijn, is er dan mondeling prima of toch maar heel matig te communiceren met de Polen, Roemenen, Bulgaren of Oekraïeners?

App ‘Welkom op ons bedrijf’

In de app met de werktitel ‘Welkom op ons bedrijf’ kan een teler allerlei informatie uploaden, die dan door de potentiële werknemers in de gewenste taal kan worden gedownload. Dat kan informatie zijn over het bedrijf, over het werk, over hoe de huisvesting is geregeld en hoe die eruit ziet, over lokale voorzieningen, maar ook de cao en de voor het bedrijf specifieke extra arbeidsvoorwaarden..

“Een belangrijk onderdeel van goed werkgeverschap is een complete en juiste informatievoorziening voor mensen die bij je gaan werken”, zegt Marco Bellekom van de Werkgeverslijn. “We denken dat het ontsluiten van de informatie het beste elektronisch kan. Een app lijkt het meest gebruiksvriendelijk voor de medewerkers en is het meest op maat te maken voor werkgevers, aldus Bellekom.

Het onderzoek naar deze app‘Welkom op ons bedrijf’ wordt gefinancierd vanuit Colland Arbeidsmarkt. Tot 11 september kunnen werkgevers in de tuinbouw de vragenlijstinvullen en zo hun wensen bij het inrichten van de app kenbaar maken.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin