Het is zover: na maanden van voorbereidingen en veel denkwerk presenteer ik u het nieuwe merk Groenten & Fruit.
Met onze website, onze sectorale nieuwsbrieven glas, vollegrond en fruit en een volledig vernieuwd magazine willen wij u nog beter bedienen in uw honger naar nieuws, markt- en vakinformatie. Ik nodig u van harte uit om hier deze mogelijkheden te ontdekken.
Het moge duidelijk zijn dat ik vol trots schrijf over en voor Groenten & Fruit. Trots die gedeeld wordt door het team van gedreven redacteuren met een hart voor de tuinbouw. Het is dezelfde trots die ik ook keer op keer tegenkwam bij lezers die ik de afgelopen maanden op hun bedrijf heb bezocht.
In onze zoektocht naar verbeterpunten van Groenten & Fruit waren de telers, was u, ons ijkpunt. Wat vaak begon als een zakelijk gesprek over informatiebehoefte, leesgedrag en persoonlijke voorkeuren, mondde niet zelden uit in een gepassioneerde presentatie van het bedrijf door de teler. Vol trots vertelden de telers over het reilen en zeilen van de tuin, maar was er ook tijd om stil te staan bij pijnpunten op het gebied van (kost-)prijs, afzet, oogstperikelen, energie en vele andere onderwerpen. Of het geluid nu uit de kas, van de vollegrond of uit de boomgaard kwam, u heeft ons een helder beeld geschetst.
Groenten & Fruit brengt graag verhalen over gepassioneerde en trotse telers die vertellen over hun drijfveren, maar beseft maar al te goed dat er veel meer is dan dat. De teelttechnische kant, maar ook de harde zakelijke kant van de tuinbouw. De behoefte aan kennis en de behoefte aan inzicht in nieuwsontwikkelingen en marktduiding. Wij willen u die inzichten graag aanreiken, zodat u deze bij uw teelt- en ondernemersbeslissingen kunt meewegen en zo tot een beter onderbouwde keuze kunt komen. Dat doen wij in dit tweewekelijkse magazine, eens per week in een sectorale nieuwsbrief én elke dag op onze website. Toonaangevend, onafhankelijk en waardevol, Groenten & Fruit.
Fabian Brockötter, hoofdredacteur