De Olympische Spelen zorgen voor aantrekkende groente- en fruitaankopen in Londen. De winst van Andy Murray in het tennistoernooi wakkerde de aardbeienvraag aan. Dit effect is bij Wimbledon ook zichtbaar.
De keten M&S laat aan Fresh Produce Journal weten dat de aardbeienverkoop 45 procent stegen in de dagen naar de finale. Waitrose stelt dat de saladeverkoop in de dagen voor de eerste week van de spelen met 48 procent steeg. Ook leverancier Good Natured signaleert een stijging van de saladeverkoop. Dat effect lijkt vooral voort te komen uit de wens van Britten om gezonder te eten in een sportomgeving. Veel sport op tv en in de nabije omgeving lijkt dat effect te hebben op consumenten. Echter, ook de snackverkoop is gestegen in Engeland. Die stijging wordt door deskundigen verklaard door de vele medailles en uitgelaten stemming onder consumenten.
Supermarkten in de binnenstad van Londen zien juist dat veel vaste klanten de stad ontvlucht zijn en verwachten geen grote stijging van de verkopen.