Albert Heijn (AH) heeft een alternatief voor Tasty Tom getest, maar kan nog niet zeggen of de tomaat het welbekende smaakras gaat vervangen. Dat meldt een woordvoerder van AH.
Er is gedurende twaalf weken een test gedaan met het alternatief. De uitkomst van die test wordt nu geëvalueerd. Volgens bronnen buiten AH gaat het om het tomatenmerk Dolce Rosso. Inmiddels ligt Tasty Tom weer in de schappen, maar volgens Albert Heijn is het nog niet zeker dat het hele seizoen het geval zal zijn.
De komende weken wordt geëvalueerd hoe het alternatieve merk in de markt ligt. Op de eigen website meldt Tasty Tom: “Goed nieuws: Albert Heijn heeft al vijftien jaar deze smaakvolle tomaat in huis en zal deze blijven verkopen.” Maar die conclusie is volgens Albert Heijn voorbarig. “Er is nog geen besluit genomen.”
De telersorganisatie geeft aan dat het wel degelijk spannend was of Tasty Tom in de schappen zou terugkeren. “Ze hebben een test gedaan, die gelukkig in ons voordeel heeft uitgepakt”, concludeert een woordvoerder.
Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Brammert Waagmeester