Michelin-sterrenkok René Brienen van restaurant Brienen aan de Maas is uitgeroepen tot eerste ambassadeur van veredelingsbedrijf Limgroup. De smaak en kwaliteit van Limgroup-rassen vormen de verbindende factor.
Als ambassadeur zal René Brienen zich inzetten om de asperges op zo veel mogelijk plekken te promoten. Daarnaast verschijnt er tijdens het aspergeseizoen een vlog van de Michelin-sterrenkok. De vlogs zullen via sociale media verspreid worden.
Smaak en kwaliteit
Over zijn ambassadeurschap zegt Brienen: “Smaak en kwaliteit staan bij mij altijd voorop. Beide eigenschappen zijn voor Limgroup ook belangrijk in hun verdelingsprogramma en zo hebben we een nauwe samenwerking opgebouwd. Daarnaast vind ik dat de herkomst van de ingrediënten in mijn menu’s altijd duidelijk moet zijn.”
Restaurant Brienen aan de Maas mag sinds 2007 één Michelin-ster voeren.
Portfolio Limgroup
Limgroup introduceerde eind vorig jaar Maralim als nieuw middenvroeg aspergeras. Het portfolio van Limgroup uit Horst omvat sindsdien 17 commercieel beschikbare rassen.
Lees meer artikelen over asperge of bekijk actuele marktprijzen via GFactueel.nl/markt