Net als bij wijn loont het om op de groentenafdeling meer te onderscheiden op smaak van groenten.
Volgens Professor marketing Achim Spiller van de Georg-August-Universität Göttingen is 27 procent van de consumenten geïnteresseerd in uitgesproken aroma’s, ook als het zuur en bitter is. Het streven naar eenvormigheid van een milde smaak zoals bij spruiten hoeft dus niet. Voor uitgesproken smaken blijkt er een duidelijke markt te zijn. Voor zijn onderzoek benaderde hij 1800 consumenten in Duitsland en omliggende landen. Spiller zei dat op het Europese groenten- en fruitforum van het Duitse onderzoeksbureau AMI.
Volgens Spiller is bij wijn, chocolade en koffie al lang bewezen dat smaak een krachtig instrument is om de verkoop te bevorderen. Aroma moet dus een prominentere plek krijgen in het marketingbeleid rondom merken voor nieuwe soorten, denkt Spiller. Al beseft hij dat met de geringe promotiebudgetten en beperkte schapruimte de uitdaging groot is voor de sector. Smaak is uiteindelijk een belangrijker onderscheidend element dan regionale productie of zelfs biologische teelt.