Edeka zet in haar reclame-uitingen steeds vaker in op het kwaliteitskenmerk van de supermarktketen. Maar die eis wordt ook opgelegd aan leveranciers van de keten.
Deze week ging een nieuwe commercial de lucht in waarmee Edeka zich nadrukkelijk op de kaart zet als de verstrekker van kwalitatief, hoogwaardige verswaren. Duitse consumenten worden warm gemaakt voor de Edeka-Kochstudio (Edeka’s kookstudio). Een website met ‘idioot’ simpele, ambachtelijke gerechten.
Eerder al zette Edeka zich in campagnes op de kaart als de beste leverancier van lokale producten en prestenteerde de supermarkt de kwaliteitskenmerken van Edeka’s huismerk. In het Duitse marketingmagazine Horizont, liet marketingmanager Claas Meinecke doorschemeren dat de Duitse super zich in de markt meer zichtbaar wil onderscheiden met haar slogan ‘Wir lieben lebensmittel’.
Dat is niet alleen een marketingterm, aldus Meinecke, maar kwaliteitseisen zullen ook steeds vaker opgelegd worden aan versleveranciers van de onderneming.