Met het digitaliseren van de informatiestroom brengt The Greenery meer sturing aan in de daghandel.
Dat is de verwachting van de introductie van het nieuwe digitale klantenportaal ‘Mijn Greenery’. Alle informatie over de transactie, zoals prijs, logistiek, certificaten en facturen zijn er digitaal ondergebracht voor kopers uit het handelskanaal. Ook de status van de transactie wordt bijgehouden.
Digitale ketenregisseur
Dat scheelt veel tijd, stelt The Greenery. “Als een klant voorheen aardbeien kocht en komkommers moest hij verschillende mensen bellen. Dat was tijdrovend voor de klant en voor ons. De documenten waren al digitaal beschikbaar, maar die kunnen nu per transactie bij elkaar gezet worden voor de klanten.”
The Greenery streeft naar een rol als digitale ketenregisseur. Die rol lijkt voor de handelsklanten nu dichterbij te komen.
Tekst gaat verder onder de video.
Mijn Greenery from The Greenery on Vimeo.
Meer inzicht in dagmarkt
Er is nog een voordeel voor The Greenery. De afzetorganisatie krijgt meer inzicht in die dagmarkt, doordat alle informatie geordend wordt. “Dat kan er bijvoorbeeld tot leiden dat verkopers niet hoeven afwachten, maar kunnen zeggen: ‘je hebt vorig jaar rond deze tijd deze bestelling gedaan, heb je daar nu ook weer behoefte aan? ’ Dat is veel pro-actiever”, aldus de woordvoerder van The Greenery.
Klantondersteuning
De klanten die online kopen via de veiling houden hun digitale ingang. Wel worden de transactiegegevens in Mijn Greenery opgenomen. Telefonische verkoop blijft gewoon mensenwerk. “Het wordt nu wel beter ondersteund met digitale informatie. Verkopen beweegt dan meer de richting op van accountmanagement.”