Stichting Seedvalley is tevreden over de media-aandacht die ontstaan is over een prikkelende campagne om studenten te werven voor de zaadveredeling.
De campagneposter Zijgaatvoorzaad.nl hangt in negen studentensteden. “Het is onze bedoeling om de aandacht te trekken en hoofden te laten draaien. De sector heeft altijd conservatieve boodschappen afgegeven. Ik denk dat het hiermee lukt een nieuwe groep studenten aan te spreken”, zegt programmamanager Erwin Cardol van de Stichting.
De campagne met dubbele lading heeft de aandacht getrokken van grote publieksmedia als Geenstijl.nl en Viva. Cardol: “Normaal bezoeken enkele honderden mensen de campagnewebsite. Vandaag (vrijdag om 12.00 uur, red) zijn het er al 3.600.” Die dubbele lading is er weldegelijk bewust ingelegd, maar Cardol wijst er op dat niet iedereen de dubbele bodem opmerkt in de advertentie. “Het zit misschien ook in jouw hoofd.”
Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Jeroen Verheul