Glastuinbouw Nederland richt een nieuwe campagne op scholieren die vakantiewerk doen in de kas.
Go Go Greenhouse is de naam van de arbeidsmarktcampagne van Glastuinbouw Nederland. Op 15 juni gaat de promotiecampagne van start met rondleidingen van scholieren en studenten door heel het bedrijf waar ze al wel werken, maar nog niet volledig kennis mee hebben gemaakt. Nu is het nog zo dat het gros van de vakantiewerkers weer verlaten als ze gaan studeren en werken.
Tekst gaat verder onder de tweet.
Binnenkort start de campagne #GoGoGreenhouse om #scholieren en #studenten die in de sector werken te laten zien dat de tuinbouw een interessante en kansrijke werkgever is met vele mogelijkheden. Help ons met een nulmeting voor de campagne en vul de #enquê https://t.co/16PovKmqDG
— Glastuinbouw Nederland (@GlastuinbouwNL) 30 april 2019
Glastuinbouw kansrijke werkplek voor jongere
Het idee achter Go Go Greenhouse is dat als jongeren een vollediger beeld krijgen van de glastuinbouw, ze serieuzer gaan nadenken over een opleiding en een loopbaan in deze sector. Tuinders kunnen zichzelf en hun eigen bedrijf laten zien als een interessante en kansrijke werkplek met vele mogelijkheden.
Ondersteund door een powerpoint met beelden uit de glastuinbouw die niet op elk teeltbedrijf zichtbaar zijn, krijgen scholieren en studenten een vollediger beeld van de dynamiek en veelzijdigheid van de moderne glastuinbouw.
Enquête tuinders als nulmeting
De campagne krijgt een looptijd van 3 jaar en wordt deels gefinancierd van de fondsen van Colland. Nu al kunnen tuinders een bijdrage leveren aan Go Go Greenhouse door een enquête in te vullen over hoe zij op dit moment hun jonge vakantiewerkers informeren over het werk in de glastuinbouw. Dat onderzoek dient als nulmeting. Aan de hand daarvan wordt over 3 jaar weer gekeken naar dit thema.