Doorgaan naar artikel

Groente op horecabeurs lift mee op ‘vegantrend’

Op de horecabeurs in de Amsterdamse RAI ligt het accent op plantaardige voeding en minder op vlees. Dat laat de beursorganisator weten.

Op de Horecava is een popup-restaurant in het RAI-restaurant om de Dutch cuisine bij horeca-ondernemers te promoten. Deze nieuwe Nederlandse keuken gaat ervan uit dat 80% van de maaltijd bestaat uit groente of fruit.

“In dit popup-restaurant gaat het om duurzame groente”, laat een woordvoerder van Horecava weten. “We zien heel veel veganproducten verschijnen bij de nieuwe producten, met plantaardige in plaats van dierlijke grondstoffen. Snackfabrikant Mora heeft bijvoorbeeld een nieuwe ‘veggielijn’-snacks gepresenteerd. We zien ook wel dierlijke en plantaardige ingrediënten in gehaktballen. Minder vlees dus en meer plantaardige producten bijmengen. Dat is echt een trend.”

De Vegetarische Slager presenteert de vegetarische bieflap, gemaakt van plantaardige eiwitten. Op de beurs is ook het teeltsysteem Aquaponics te bewonderen, een systeem waarbij groenten worden geteeld op het water waarin vissen worden gekweekt.

Het is de zestigste Horecava. Op de exposantenlijst staat een aantal telers, zoals Koppert Cress en Flevosap.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin