Bij de opening van de Dutch Agri Food Week profileert Albert Heijn (AH) zich als redder van bijna verspilde groente en fruit.
Albert Heijn is een samenwerking aangegaan met de Verspillingsfabriek. Dat meldde commercieel directeur van AH Marit van Egmond van AH vrijdagmiddag 5 oktober bij de opening van de 4e Dutch Agri Food Week. De Verspillingsfabriek is een Brabantse verwerkingsbedrijf dat zich richt op het verwerken van groente en fruit dat vanwege de houdbaarheidsdatum of verkeerde maatvoering of vorm verloren dreigt te gaan voor verse consumptie. Het bedrijf gaat voor AH soep maken van de tomaten van AH-telers.
Lees verder onder de tweet.
Wat heeft u vandaag meegenomen in uw groente zak van de grootste groentekraam van Nederland? #DAFW18 pic.twitter.com/WRidki1Spe
— Dutch Agri Food Week (@DAFWeek) 5 oktober 2018
‘Italiaanse’ soep van Hollandse AH tomaten
Op de ‘Italiaanse tomatensoep’ die de Verspillingsfabriek gaat maken komt behalve het AH logo, zoals dat op alle huismerkproducten staat, ook het logo van de Buitenbeentjes te staan. Op de Grootste Groentekraam, die vanmiddag 5 oktober midden in Den Haag veel bekijks trok, waren ook de potjes pruimenjam te zien die AH heeft afgenomen van een ander anti-verspillingsinitiatief, Potverdorie!. Het gaat om de deze zomer veelbesproken pruimen van ‘Boer Kees’ uit het Zeeuwse Wemeldinge, die bijna zijn gehele pruimenoogst dreigde te moeten weggooien omdat ze net de minimum-maat niet haalden.
Lees verder onder de foto.
Food Rescue Center van InStock
Ook de 3 restaurants van InStock, waar wordt gekookt met de groenten van AH die nog goed zijn, maar toch alvast uit de schappen worden gehaald, presenteerden zich in Den Haag. Binnenkort hopen wij verslag te doen live uit het Food Rescue Center in Westzaan.