Voorlopers in de glasteelt zijn zo duurzaam dat Harvest House gelooft in een eigen marktconcept.
Deze producten verdienen een eigen plek in de schappen omdat deze teelt de grens voor duurzaam telen oprekt, ook ten opzichte van biologische productie. De teelt met biologische plaagbestrijding, biomeststoffen, aardwarmte en op natuurlijke substraat is duurzaam. Ook kent de teelt bijvoorbeeld een hogere productopbrengst en lager watergebruik dan biologisch, stelt Harvest House in een Engelstalig spotje dat zij liet maken in 2017 met de titel ‘duologisch’. De marktleider werkt al langer aan dit concept en wil internationale supermarkten interesseren zich te onderscheiden met deze duurzame producten.
Nederland op de rand van een doorbraak
In het spotje stelt Harvest House dat Nederland op de rand staat van een doorbraak op teeltinnovatie met een vrijwel compleet natuurlijke teelt en duurzame warmte. Dat beantwoordt aan alle vragen van de consument van de toekomst met een hogere productopbrengst dan biologisch. De sector is daarmee beter in staat in te spelen op de groeiende wereldbevolking. Harvest House bevestigt het spotje en zegt nog aan het concept te werken met partners. Het is te vroeg om dit concept nu uitgebreid te presenteren, aldus een woordvoerder.