Bij zijn seizoensacties kiest supermarktketen Jumbo aan het begin van dit jaar niet voor scherpe seizoensprijzen.
Daarvoor in de plaats is een volume-actie gekomen. Klanten krijgen alleen korting bij aankoop van 3 geselecteerde producten. Daarmee lijkt het effect van de Jumbo-seizoensprijzen op de markt afgenomen. In het najaar koos Jumbo voor lage seizoensprijzen voor Nederlands hardfruit (€ 1,39), waarmee druk op andere ketens ontstond om de prijs laag te houden of scherpe weekacties in te zetten. Nu ligt het accent niet op een nieuwe lage winkelprijs, maar op volumekorting.
‘3 voor € 4’
Jumbo kiest voor 3 volume-acties met groente, fruit en gesneden groente. Daarmee worden 14 producten in de aanbieding gedaan voor in ieder geval de maand januari en mogelijk langer. Leverancier The Greenery levert onder meer bakjes Conference (€ 1,39 per kilo), maar ook andere producten in het AGF-schap. Naast peren gaat het om trostomaten, bloemkool, bospeen, blauwe bessen en een pakket gesneden groente.
Recordomzet in 2017
Supermarktketen Jumbo heeft in 2017 een recordomzet behaald van iets meer dan € 7 miljard. Dit betekent een groei van 5% ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal Jumbowinkels is in 2017 licht gegroeid tot 585. De autonome omzetgroei, dus zonder opening van nieuwe winkels, kwam vorig jaar uit op 4,2%.