Vloggen is iets moderns, vooral door en voor de digitale generatie. Glaskracht zet er nu ook op in.
LTO Glaskracht Nederland omarmt de vlog als medium om te communiceren zowel met de eigen achterban als met het brede publiek. Vooral voor de vloggende scholieren vraagt de belangenclub voor glastuinders met graagte alle aandacht. Frisse jongelingen die op camera vertellen hoe het werk en de sfeer in de kas ze bevallen.
Maar het Youtube-kanaal van Glaskracht waar deze jongens en meisjes vooral hun leeftijdsgenoten zouden moeten aanspreken, wordt ook gebruikt door de voorzitter. Sjaak van der Tak zette vorige week de eerste aflevering online van ‘Sjaak Topics’.
Artikel gaat verder onder de video
Klimaatakkoord baart teler zorgen
Het eerste topic dat Glaskracht-voorman Van der Tak op deze manier aanpakt, is het Klimaatakkoord. Een onderwerp dat de tuinders wel zorgen baart, zo blijkt uit de tussenstand van onze poll. Want die veelgeprezen ambitieuze doelen, die de sector zelf formuleerde en die door onderhandelaar Pieter van Geel gretig werden overgenomen, die zijn niet zomaar gehaald.
102 views en 1 like
Dat zegt van der Tak zelf ook. “Het gaat niet vanzelf.” Maar: “We zitten goed in de wedstrijd”. En: “We zetten in op volledige compensatie van de opgelegde kosten”. Na een kleine week heeft deze eerste peptalk van Sjaak 102 views gescoord en nog pas 1 likes. Het moet nog op gang komen, zullen we maar zeggen.
Vlogs vanaf 19 juli te zien
Datzelfde gaat vanaf donderdag 19 juli misschien wel níét gelden voor de kekke vlogs van de vakantiekrachten bij onder andere tomatenbedrijf Agrocare en de Daily Fresh Radish van de broers John en Dennis Grootscholten. De doldwaze avonturen van tieners onder glas, dat maakt toch al meer kans om viral te gaan dan een voorzitter aan een bureau voor een luchtfoto van een glastuinbouwbedrijf.