Om de prijsafstand in het glasgroentenschap met Lidl te overbruggen, hebben de luxere supermarkten Jumbo, Plus en Albert Heijn acties nodig.
Uit een prijsmeting van Groenten&Fruit blijkt Lidl de prijs voor glasgroentenproducten te zetten. Dat geldt alleen voor product dat vergelijkbaar is. Zo vaart Lidl met een mix van oranje en gele paprika voor € 1,29 een eigen koers. Jumbo is met een paprikamix van rood-oranje-rood voor € 1,49 overigens relatief scherper. Plus en AH volgen daarin met een traditionele mix met groen.
Kies-en-mix-actie
Voor cherrytomaten (€ 0,99 per 250 gram), tomaten (€ 0,99 voor 500 gram) en trostomaten (€ 2,49 per kilo) is Lidl de scherpste aanbieder, maar Jumbo heeft met een kies-en-mix-actie de prijs voor Spaanse trostomaten op € 1,33 per pond (€ 2,66 per kilo).
Nederlandse aubergine
Albert Heijn kiest in een soortgelijke mixactie voor aubergine, courgette en komkommer (2 voor € 1,25) voor een gelijke aanpak om het prijsverschil met Lidl te overbruggen. Daar kost Nederlandse courgette € 0,59, net als de aubergine en komkommer (ongeseald).