Mixverpakkingen bevatten vaak geen groene paprika. Dat blijkt uit een rondgang door Groenten&Fruit langs de belangrijkste supermarktketens.
Zowel Albert Heijn als Jumbo hebben op dit moment andere kleuren in de mixverpakking. Lidl kiest voor een klassieke paprikamix naast duoverpakking met geel en rood. De klant heeft de keuze tussen de 2 verpakkingen – naast de enkele paprikavruchten. De duoverpakking heeft de plek op ooghoogte in de schappen.
Jumbo schakelt om van Spaans naar Nederlands
Een Jumbo-vestiging in het oosten van het land is voor de mixverpakking in de overgang van Spaans naar Nederlands product. Het Spaanse product bestaat uit 2 keer rood en 1 oranje, het Nederlandse heeft 3 kleuren, maar zonder groen.
Jumbo heeft met zijn mixactie ook gelijk de scherpste prijs voor de 3 paprika’s: € 1,49. Albert Heijn heeft sinds enkele weken ook een wisselende samenstelling met twee keer rood en geel of andersom. Op AH.nl is de mixverpakking met 3 kleuren weergegeven (zonder groen).
Groen vervangen met oranje
Telers van oranje paprika ijveren voor een vervanging van groen door oranje paprika. De AGF-chefs in de winkels zien niet veel verandering in aankopen door de consument als de groene paprika mist. Ook het verhaal dat klanten de groene achterlaten in de winkel, herkennen ze niet.
Plus en Aldi hebben enkel de klassieke paprikamix in de schappen.