Klanten showen steeds vaker op social media wat ze eten, waarmee ze hun identiteit bepalen.
Die belangrijke consumententrend noemt topman Steven Martina van The Greenery in een vraaggesprek voor Fruit Logistica in Berlijn.
Gevraagd naar de belangrijkste ontwikkelingen in The Greenery zegt hij. “We proberen de trends te tracken: Heel belangrijk om echt te zien waar de consument naar toe gaat. Nu zien we veel veranderingen.” Dat impliceert organisatorische veranderingen. “Vroeger waren we meer aanbodgericht, nu vraaggericht en zorgen dat we het juiste doen voor de consumenten.”
Persoonlijke branding
Als belangrijkste trend noemt hij persoonlijke branding. “Mensen vinden het belangrijker wat ze eten en hoe het is geproduceerd. Mensen laten op social media, bijvoorbeeld Instagram, steeds vaker zien wat ze eten en dat wordt onderdeel van hun identiteit.”
Oproep duurzaamheid
Op het gebied van duurzaamheid doet The Greenery een oproep. “Het is onze ambitie om bij te dragen aan de maatschappij door groente en fruit bijvoorbeeld voor iedereen beschikbaar te krijgen. We willen in het licht van duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties een rol spelen en onze sectorpartners vragen dit ook serieus te nemen.”