Extra luxe groente- en fruitproducten stromen de komende week de schappen in van supermarkten.
Dat blijkt uit de folders en websites van supermarkten. Het is de aanloop naar de topweek in de afzet voor supermarkten. Veelal gaat de uitbreiding om tropische vruchten en bijzondere groente.
Verspakketten
Lidl breidt het assortiment bijvoorbeeld uit met roodlof, bimi, radijsmix, een paddestoelenmix en groene asperges. Bij Albert Heijn gaat het vooral om verspakketten en tropische vruchten. De spruitenmix met flowersprouts, paarse spruiten en groen spruiten kost de klant € 7,48 per kilo. Veel verspakketten hebben een luxe uitstraling, maar bestaan uit gangbare tomaten. Zo is de AH-bloody mary soep gemaakt met verschillende soorten tomaten, bleekselderij en worcestersaus.
Lees verder onder de tweet.
Of je ff je bestek op kunt eten? Geen probleem deze lepel smelt op je tong! Receptje: https://t.co/3Xfip9jGZg #lekkerlidl #delicieux #gavoorgoud #lepeltjelepeltje pic.twitter.com/Z8bmNYDucP
— Lidl Nederland (@LidlNederland) 27 november 2018
Kerstassortiment
Plus meldt op haar website ook de meloen melissimo in het assortiment op te nemen. Jumbo heeft 13 groentesoorten in haar kerstassortiment, waaronder groentefrietjes en de paarse spitskool. De grote ketens zetten groot in met sfeervolle tv-commercials.