Doorgaan naar artikel

Nieuwe ronde prijzenslag Jumbo schampt AGF-schap

Supermarktketen Jumbo kondigt in nieuwe commercial opnieuw prijsverlagingen aan in haar winkels.

Het is de vierde golf van prijsverlagingen die ook weer groente- en fruitproducten raakt. Toch zijn het deze keer niet de impactvolle producten uit het assortiment. Jumbo heeft de uien in prijs verlaagd naar € 1,19 voor 2 kilo. De prijzen gelden tot het einde van het jaar, blijkt uit campagnemateriaal op de website van Jumbo. Ook bosuitjes, gesneden andijvie en druiven zijn in prijs verlaagd. Daarmee is het aantal versproducten dat in prijs is verlaagd in opgelopen tot meer dan 20. Sinds vorige week is daarboven ook een pakket conservengroente aan toegevoegd met prijsverlagingen.

Prijzen producten met gemiddeld 9% verlaagd

Waar Jumbo niet de mate van prijsdaling bekend maakt in haar campagne, zijn er prijsvergelijkers op de markt die dat wel bijhouden. Hiiper laat via Distrifood weten dat Jumbo de prijzen met gemiddeld 9% heeft verlaagd. Het gaat om producten als pindakaas en cherrytomaten. Doordat Albert Heijn de prijzen beperkt heeft aangepast, is de prijsafstand tussen Albert Heijn en Jumbo opgelopen volgens Hiiper. Het is de vraag of Albert Heijn dat verschil accepteert of ook met prijsverlagingen komt.

Plus ging al mee in de prijsverlagingen van Jumbo, Lidl duikt er onder voor een serie groenteproducten. Voor producten als prei lijken de lage Lidl-prijzen ook een afspiegeling van de verlaagde afzetprijzen voor telers.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin