Commercieel directeur Leon Litjens vertrekt bij ZON. Algemeen directeur Michiel van Ginkel vervangt hem in ieder geval voorlopig.
Niet duidelijk is op dit moment of en wanneer een vervanger wordt aangesteld. Om continuïteit te bewaken bij de start van het seizoen neemt Van Ginkel in ieder geval voorlopig die taken over. Over een paar maanden wordt gekeken wat de beste oplossing is voor de afzetorganisatie.
Het vertrek van Litjens heeft niets te maken met inhoudelijke veilingzaken, laat de afzetorganisatie weten. Het door ZON ingezette commerciële beleid zal ongewijzigd worden voortgezet. ZON sluit binnen twee weken het Spaanse veilseizoen af en evalueert de proef met het veilen van Spaanse groente. ZON heeft de veiling opengesteld voor andere gastveilers van buiten de veiling, maar dat heeft nog niet geleid tot een fysieke veiling van product van buiten de veiling. ZON denkt nog na over die mogelijkheid, laat een woordvoerder weten.
Ook Leon Litjens laat weten niet te willen reageren op het vertrek bij ZON bij de start van het seizoen.
Paprikamerk
De afzetorganisatie maakte verder een nieuw merk bekend voor groene en rode paprika en op termijn gele paprika. Dat merk ‘So Unique’ is bedoeld om de paprika in het bovensegment van de markt te plaatsen.