Doorgaan naar artikel

‘Limburgs streekmerk in Berlijn gelanceerd’

Het streekmerk voor groente en fruit van Limburgse bodem wordt volgens planning begin februari op de Fruit Logistica gepresenteerd. Dat zegt Ron de Greeff van handelsbedrijf Staay-Van Rijn.

Het regiobrand maakt deel uit van de vorig voorjaar gelanceerde Tuinbouwversnellingsagenda voor de provincie Limburg. De Greeff is voorzitter van de werkgroep ‘Versterken ketenkracht en eerlijke prijs’. In die werkgroep hebben ketenpartijen ZON Fruit & Vegetables, Staay Food Group, Fossa Eugenia, Frankort & Koning, Nedalpac en Kompany samengewerkt aan het zichtbaarder maken van Limburg als tweede grootste tuinbouwprovincie van Nederland.

Samen vertegenwoordigen deze participanten ongeveer 70% van de productie en 25% van de vers-omzet in de regio. Hoe het regiomerk eruit gaat zien, op welke manier het op de verpakkingen komt en hoe het merk gepromoot gaat worden in de streek, de rest van Nederland en natuurlijk op de grote Duitse markt die vanuit Limburg beleverd wordt, dat zal eind deze maand duidelijk worden, aldus De Greeff.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin