Doorgaan naar artikel

Investeerders steken €85 miljoen in groentedienst HelloFresh

Het Schotse investeringsfonds Baillie Gifford en een anonieme investeerder steken gezamenlijk €85 miljoen in HelloFresh.

Daarmee toont de markt vertrouwen in de markt voor maaltijdbezorging, waar nog altijd geen winst wordt gemaakt. Recent kondigde ook grote voedingsbedrijven aan de markt te betreden voor thuisbelevering van ingrediëntenpakketten. De €85 miljoen komt bovenop de €250 miljoen die HelloFresh eerder ophaalde. Het Duitse Rocket Internet blijft meerderheidsaandeelhouder in HelloFresh met 53%.

Winstverdubbelaar

De HelloFresh Group zag de omzet in de eerste negen maanden van 2016 wel meer dan verdubbelen naar €438 miljoen, maar het verlies was met €74 miljoen ook licht hoger dan 2015. Het concern stak €150 miljoen in marketingkosten. De kosten van de verkochte producten bedroeg in die periode €189 miljoen euro.

Negen markten

HelloFresh is actief op negen markten, waaronder Nederland en Duitsland, maar ook de Verenigde Staten en Canada. In de Verenigde Staten hebben Tyson Foods Inc., Campbell Soup Co. and Hershey Co aangekondigd de markt van maaltijddiensten te betreden.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin