Doorgaan naar artikel

Greenco wil bij DOOR relatie met Greenery aanhalen

Greenco is lid geworden van coöperatie DOOR, maar wil onderzoeken hoe de relatie met The Greenery in de toekomst versterkt kan worden en toekomstbestendig gemaakt.

Greenco blijft leveren aan klanten van The Greenery. Dat zegt directeur Auke Smits in het persbericht over het lidmaatschap van het bedrijf bij DOOR. De stap levert een bijdrage aan het verder structureren van de Nederlandse tuinbouw en samenwerking, stellen beide partijen. DOOR breidt haar merkenstrategie daarmee uit. De telersvereniging heeft geen beperking door GMO-voorwaarden.

320 hectare

Greenco brengt de productie van 23 hectare (voornamelijk tomaten) onder bij DOOR, maar wordt geen lid van Prominent. DOOR krijgt door Greenco (naast Prominent) een geschat tomatenassortiment van ruim 320 hectare.  Daarmee zou DOOR op de huidige areaalverdeling tussen telersverenigingen in de top-drie verkeren, vlak achter Harvest House, maar voor Van Nature en Best of Four die bij een fusie wel weer groter worden dan DOOR/Prominent. Het tomatenareaal van Prominent beslaat naar verwachting uit een oppervlakte van 301,5 hectare door een uitbreiding met 30,5 hectare, deels telers van The Greenery.

merkidentiteit

Greenco sluit zich aan bij DOOR omdat de strategie van DOOR ondersteunend is aan de merkenstrategie van Greenco. Leden van Greenco kunnen onder de vlag van DOOR hun merkidentiteit behouden en verder uitbouwen. DOOR biedt bovendien een platform om ervaringen en kennis tussen de diverse merken te delen. Dat vergroot de slagkracht van de Greenco-merken.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin