Doorgaan naar artikel

GroentenFruitHuis wil snel groentecampagne

Het GroentenFruitHuis bereidt een groentecampagne voor onder consumenten.

De belangenorganisatie voor handel en teelt wil een aanvraag voor een EU-bijdrage van 80 procent indienen voor de periode 2017 tot en met 2019. Het doel is verhoging van de consumptie in 2019 met 5 procent. Daarvoor is eerst een ombuiging nodig omdat de consumptie van groente en fruit nu afneemt. Het eerste halfjaar nam de consumptie verse groente nog af met 3 procent. De consumptie van fruit bleef gelijk.

Het GroentenFruitHuis wil al eerder starten met de campagne door handel en afzetorganisaties te betrekken bij een vroege start in 2015 en 2016. Donderdag staat de campagne centraal op een bijeenkomst voor beleidsmakers in Bunnik. Het moet een collectieve campagne worden met bijdragen van afzetpartijen.

De campagne richt zich op de ‘not nows’; de consumenten die wel willen en weten dat groenten en fruit gezond zijn, maar die het niet lukt om de gezonde norm te halen.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin