Bijna de helft van de boeren en telers (46,8 procent) vindt dat de rest van de keten en met name supermarkten marges moet inleveren om zodoende hogere prijzen te krijgen.
Dit blijkt uit een online leefstijlonderzoek onder boeren, dat wordt uitgevoerd door agrarisch marktonderzoeksbureau Geelen Consultancy in opdracht van Boerderij.
Ruim 23 procent van de geënquêteerden vindt nieuwe marktconcepten de oplossing voor hogere prijzen en 19,7 procent denkt dat het aanboren van nieuwe afzetmarkten lage prijzen in de toekomst voorkomt. Opvallend is dat slechts 2 procent van de boeren vindt dat er meer overheidssteun moet komen ter compensatie van lage prijzen. Het doel van het onderzoek is om na te gaan wat de drijfveren van agrariërs zijn.
Deelnemen aan het onderzoek
Het onderzoek loopt nog. Dus bent u agrariër en wilt u uw mening geven dan kan dat door op de volgende link te klikken: leefstijlonderzoek Boerderij. Iedere deelnemer krijgt na afloop zijn persoonlijke leefstijlprofiel toegestuurd en maakt kans op een iPad mini.