The Greenery heeft een nieuwe directeur retail aangesteld met een gedeeltelijke online opdracht.
Alfred de Vreeze (43) gaat de retailstrategie van The Greenery implementeren op de kernmarkten Nederland, Duitsland en Verenigd Koninkrijk. Dat betekent vooral het verbeteren van formuleconcepten.
De nieuwe strategie van The Greenery behelst niet alleen de traditionale afzet via winkels, maar ook de online verkopen en buitenhuismarkt (horeca bv). Eerder liet ook Univeg weten een sterke groei te voorzien in online verkoop van groente en fruit.
Volgens een woordvoerder van The Greenery kan de afzetorganisatie een samenwerking aangaan voor een webshop-afzet, maar kan dat ook een zelfstandige strategie inhouden. The Greenery werkte in 2014 kortstondig mee aan een proef met pickuppoints voor versproducten.
De Vreeze treedt niet toe tot de hoofddirectie, maar rapporteert direct aan topman Tom Wortel. Beiden hebben een achtergrond in de retail. De Vreeze is afkomstig van Udea, de biologische groothandel en werkte eerder bij Lidl.