De start van het Junami-seizoen gaat gepaard met vijftig korte reclamespots van 5 seconden op SBS6.
De afgelopen zes jaar werd de campagne via RTL uitgezonden. Junami wil zich nadrukkelijker als premiumappel presenteren en concurreren met Kanzi. De start van het afzetseizoen gaat niet met heel veel acties in het winkelschap gepaard nog. We zien bij Deen een tassenactie met 1,5 kilo Junami voor €1,75.
Bij Jumbo liggen de Junami voor dezelfde prijs als Kanzi, namelijk €1,99. Albert Heijn heeft alleen Kanzi beschikbaar op de online besteldienst. Bij Plus kost een kilo Kanzi €2,99 en maakt de website nog geen melding van de verkoop van Junami.
Televisiereclame hoort bij een premiumappel, stelt Inova Fruit. Uit consumentenonderzoek blijkt dat de jaarlijkse spotjes op televisie Junami geen windeieren heeft gelegd. De naamsbekendheid is onder de doelgroep (20-49 jaar) gegroeid van 5 procent in 2009 naar 57 procent nu.